logo
پر بازدید ترین عناوین تالار از ابتدا: مطالب زیبا با آیات (تعداد مشاهده:170852)    ایه 59 سوره احزاب(حجاب):زنان مسلمان،جلباب(روپوش) رابه بدن خود نزدیک کنند تا مورد اذیت قرار نگیرند (تعداد مشاهده:133514)    آیا زنان کفار که به اسارت مسلمانان در می آیند بر مسلمانان حلال میشوند و زناشویی با آنها اشکال ندارد (تعداد مشاهده:123482)    اوقات نماز های یومیه در قران (تعداد مشاهده:89904)      پر بازدید ترین عناوین سه ماه گذشته: آيا توصيفاتي كه در آيات مختلف قران براي نعمات بهشت شده است، تمثيل است يا وافعي؟    مشخصات حكومت صالح و ناصالح در قران : حكومت فرعوني چه ويژگيهايي دارد؟    ایا دعا به هم زدن نظام موجود هستی است؟    عذاب و مغفرت خدا مشمول قانون عام است و منحصر به گروه خاصي نيست.       آخرین رویداد تالار: قران پویان 14 ساله شد : خلاصه اماری 13 سال فعالیت تالار گفتگوهای قران پویان      

توجه

Icon
Error

عنوان جدید ارسال پاسخ
kabir Offline
#1 ارسال شده : 1394/10/19 02:41:29 ب.ظ
نقل قول
kabir

رتبه: Advanced Member

گروه ها: member
تاریخ عضویت: 1390/11/17
ارسالها: 221

6 تشکر دریافتی در 5 ارسال

اعجاز عددی در قران-شگفتی تکرار کلمات در قران-نظم عددی در قران
با سلام.مدتي است در فضاي مجازي پست زير منتشر شده است؟نظرتون راجع به پست زير چيست؟آيا صحت دارد؟

واقعیات شگفت‌انگیزعددي در مورد قرآن🍀

برابری مرد با زن:

واقعیت اعجاب‌آور این است که تعداد دفعاتی که کلمه مرد در قرآن دیده می‌شود ۲۴ مرتبه و تعداد دفعاتی که کلمه زن در قرآن دیده می‌شود هم ۲۴ مرتبه است، درنتیجه، نه تنها این عبارت از نظر دستوری صحیح است، بلکه از نظر ریاضیات نیز کاملاً بی‌اشکال است، یعنی ۲۴=۲۴
برابری در قرآن در همه مسائل دیده میشود:
دنیا ۱۱۵ / آخرت ۱۱۵
ملائک ۸۸ / شیطان ۸۸
زندگی ۱۴۵ / مرگ ۱۴۵
سود ۵۰ / زیان ۵۰
ملت (مردم) ۵۰ / پیامبران ۵۰
ابلیس ۱۱ / پناه جستن از شر ابلیس ۱۱
مصیبت ۷۵ / شکر ۷۵
صدقه ٧٣ / رضایت ٧٣
فریب خوردگان (گمراه شدگان) ۱۷ / مردگان (مردم مرده) ١٧
مسلمین ۴١ / جهاد ۴١
طلا ۸ / زندگی راحت ٨
جادو ۶٠ / فتنه ۶٠
زکات ٣٢ / برکت ٣٢
ذهن ۴٩ / نور ۴٩
زبان ٢۵ / موعظه (گفتار، اندرز) ٢۵
آرزو ٨ / ترس ٨
آشکارا سخن گفتن (سخنرانی) ١٨ / تبلیغ کردن ١٨
سختی ١١۴ / صبر١١۴
محمد (صلوات الله علیه) ۴ / شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص) ۴
* همچنین جالب است که نگاهی به دفعات تکرار کلمات زیر در قرآن داشته باشیم.
نماز ۵، ماه ١٢، روز ٣۶۵
دریا ٣٢، زمین (خشکی) ١٣ — دریا + خشکی = ۴۵=۱۳+۳۲ — دریا = %۱۱۱۱۱۱۱/۷۱= ۱۰۰ × ۴۵/۳۲ —
خشکی = % ۸۸۸۸۸۸۸۹/۲۸ = ۱۰۰ × ۴۵/۱۳ — دریا + خشکی = % ۰۰/۱۰۰
دانش بشری اخیراً اثبات نموده که آب ۱۱۱/۷۱% و خشکی ۸۸۹/۲۸ % از کره زمین را فراگرفته است.
آیا همه اینها اتفاقی است؟؟؟


كلمات كليدي:عددي مرد زن شب روز تعداد كلمه

ویرایش بوسیله کاربر 1395/09/08 06:54:43 ب.ظ  | دلیل ویرایش: edit

kabir Offline
#2 ارسال شده : 1394/10/19 02:44:27 ب.ظ
نقل قول
kabir

رتبه: Advanced Member

گروه ها: member
تاریخ عضویت: 1390/11/17
ارسالها: 221

6 تشکر دریافتی در 5 ارسال
با سلام

شان قرآن بالاتر از این است که بااین تطابق های عددی ،بخواهیم حقانیت و اعجاز آنرا اثبات کنیم.

البته اين،مطلب نفي اين موضوع نيست كه در برخي موارد هم ظرايف و نكات جالب عددي در قران وجود دارد.اما در اثبات اين ظرايف ،بايد با دقت و منطق علمي عمل كرد كه در صورت نقض آن توسط عده اي ديگر،انتساب قران به خداوند نيز دچار ترديد گردد.

آنچه که بعنوان واقعیات شگفت انگیز قران بیان شده از كتاب المعجزه تاليف آقاى مهندس عدنان رفاعى اخذ شده است.

بخشی از این آمار،بطور تصادفی کنترل شد و مشخص شد نادرست است.

فرمولهاي محاسبه و فرضيات استفاده شده توسط مولف اين ارقام،براي هر كلمه متفاوتاست.مثلا در برخي مشتقات را در نظر ميگيرد در برخي نه.در برخي فقط كلمات مفرد را ميگيرد در برخي ،جمع را هم لحاظ ميكند.در برخي از انها براي درست شدن قاعده،برخي كلمات را با توجيهاتي حذف كرده است.

زن(نسا)در قرآن ۴۶بار تکرار شده نه ۲۴بار .هم چنين كلمه(امراه) هم 13 بار بكار رفته.در مقابل ،کلمه مرد(رجل)هم ۳۳بار بکار رفته نه ۲۴بار.

نماز ۵(صلاه)بار تکرار نشده بلکه بیش از ۸۰بار تکرار شده.
ماه(شهر)،۱۲بار تکرار نشده بلکه ۲۰بار


شما هم می توانید سایر موارد را کنترل کنید.

لذا از فوروارد این گونه مطالب احتراز فرمایید و در صورت مشاهده،روشنگری نمایید.


از كانال قران پويان در تلگرام

telegram.me/quranpuyan

ویرایش بوسیله کاربر 1395/04/23 09:02:27 ق.ظ  | دلیل ویرایش: edit

جمال گنجه ای Offline
#3 ارسال شده : 1394/10/22 11:10:34 ق.ظ
نقل قول
جمال گنجه ای

رتبه: Member

گروه ها: member
تاریخ عضویت: 1394/05/02
ارسالها: 26
Armenia
مکان: ایران تهران

1 تشکر دریافتی در 1 ارسال

من که خودم از راه قبولِ معجزه بودن قرآن به ایمان رسیدم ، این نوع استدلالات عدی را مقنع نمی یابم ، مثلا در مورد فوق برابری تعدادمذکور به چیزی بیش از برابری تعداد مذکور دلالت نمیکند زیرا دلالت ها بر اساس قوانین منطق است و در این مورد ، این نوع استدلال ، با هیچ گزاره منطقی جور نیست

علاوه بر آن ، بسیاری از این کشف های عددی اگر تعمق شود تصنعی است مثلا گاهی مشتقات را حساب میکنند و گاهی نمیکنند تا جور در بیاید .
Guest
#4 ارسال شده : 1395/04/23 09:20:44 ق.ظ
Guest

رتبه: Guest

گروه ها: Guests
تاریخ عضویت: 1391/10/20
ارسالها: 798

17 تشکر دریافتی در 16 ارسال
آقاي عباس یزدانی در مقاله «اعجاز عددی و نظم ریاضی قرآن» که در شماره 67 مجله کیهان اندیشه چاپ شده است،به بحث اعجاز عددي و سوابق مطالعات و تحقيق هاي انجام شده در اين زمينه،و نيز نقد آنها،پرداخته است
كه قسمتهايي از آنرا در اينجا مي آوريم:

"يکى ديگر از رهروان راه آقاى رشاد خليفه ، آقاى مهندس عدنان رفاعى مى باشد.

ايشان نيز با تهيه آمارهايى از کلمات قرآن کتابى تاليف کرده اند به نام المعجزة .

بسيارى از اين آمارها در مقام محاسبه درست نيست و بر فرض صحت نيازمندتوجيهات و تکلفات فراوانى است .

مثلا ايشان براى آنکه در شمارش يوم به عدد365 برسد گفته است ، بايد يوم را به صورت مفرد در نظر بگيريم .

زيـرا اگـر ايـام و يـومين را به حساب آوريم ، به عدد مطلوب نمى رسيم اما باز هم منظور ايشان تامين نمى شود.

زيـرا يـومـئذ و يـومـکـم و يومهم نيز بايد از ليست ما خارج شونددر حالى که اينها هم مفردند.

اگـر مـنـظـور ايـشـان از مـفـرد اين است که به يوم هيچ حرفى متصل نباشد، در آن صورت بـالـيـوم و ليوم و فاليوم را نيز بايد از ليست خارج کنيم که آمار ما از 365 بسيار کمتر خواهد شد.

خلاصه ، ايشان براى نيل به عدد 365 از هيچ اسلوب منطقى پيروى نکرده اند و با اين گزينش هاى تبرعى مى توان در اکثر واژگان کتب ، نظم رياضى پيدا نمود.

ايـشـان در مـواردى کـه آمـارش بـه حد نصاب نمى رسد، به دنبال مشتقات آن واژه خاص رفته و مى کوشد با اضافه کردن مشتقات نصاب لازم را تهيه کند و اين سؤال بى جواب مى ماند که چرا در بـعـضى موارد بايد مشتقات را به حساب آوريم و دربعضى موارد فقط به آمار مفرد آن واژه بسنده کـنـيم ؟

و عجيبتر اينکه ايشان در بعضى واژه ها، مثل : جهنم و جنات مى گويد: در يکى به صورت مفرد و در ديگرى باضم مشتقات بايد به مطلوب نايل شد.

نقد کتاب من الاعجاز البلاغى و العددى للقرآن الکريم

شـخـص ديـگـرى کـه کارهاى عبدالرزاق نوفل و دکتر رشاد خليفه را ادامه داده و ازايشان خيلى تجليل نموده است ، دکتر ابوزهرا نجدى مى باشد.

ايـشـان مـى نـويـسـد:مـن نـيـز کار آنها را پيگيرى نمودم و بر اثر تلاش فراوان و شب زنده دارى ، درهاى رحمت الهى بر من گشوده شد و به حقائق مهمى از اعجاز قرآن دست يافتم .

ازجمله در ضمن اين سلسله تحقيقات متوجه شدم ، واژه سجده در قرآن 34 مرتبه آمده است که اشاره به 34 سجده اى است که در هفده رکعت نماز يوميه تعبيه شده است .

البته ايشان با 35 مورد برخورد کرده اند، ولى يک مورد را به حساب نمى آورند و آن آيه و النجم و الشجر يسجدان مى باشد.

ايشان مى گويد: اين آيه نبايد به حساب بيايد چون راجع به سجده غيرعاقل است .

تـلاش ايشان نيز مثل ديگر همفکرانش روشى منطقى ندارد زيرا بحث بر سر مفهوم سجده است و اين مفهوم در تمام موارد سى و پنجگانه يکى است وانگهى در آيه واللّه يسجد ما فى السموات و ما فى الارض لفظ ما عموم موجودات زمينى وآسمانى را شامل مى شود و مختص عقلا نيست و سجده غيرعاقل از ديدگاه قرآن امرى معقول است .

چـنانکه قرآن براى همه موجودات نماز و تسبيح ثابت مى کند ومى فرمايد: شما انسانها از نماز و تسبيح آنها سر درنمى آوريد .

از ديگر مثالهاى ايشان که به مساله خلافت اهل بيت (ع ) مربوط مى شود، مثالهاى ذيل است : تعداد تکرار واژه امام و مشتقات آن ، خليفة و مشتقات آن ، وصية و مشتقات آن ، شهادة و مـشـتـقـات آن ، يـعـصـم و مشتقات آن ، شيعه و مشتقات آن ، اجتبى و مشتقات آن ، رهـبـان و مـشـتـقات آن ، نجم به صورت مفرد و جمع همه ، عدد 12مى باشد و اين دليل حقانيت پيروان ائمه اثنا عشر(ع ) مى باشد.

آياتى که در آنها کلمه امام آمده دوازده آيه است .

اما با احتساب آيه فانتقمنا منهم وانهما لبامام مبين در اين آيه امام به معناى راه است ، يعنى دو شـهـر قـوم لـوط و قـوم شعيب در راهى هستند آشکار زيرا راهى که از حجاز به شام مى رفتند، از ويرانه هاى اين دو شهر مى گذشت .

بدون شک اگر مجموعه آيات 13 مورد بود، ايشان اين آيه را به خاطر آنکه امام معناى ديگرى دارد، به حساب نمى آورد.

چـنـانکه در شمارش کلمات نجم و سجده آيه و النجم و الشجر يسجدان را به حساب نياورده است .

آيـاتى که کلمه شيعه در آن آمده است 12 آيه است ، ولى با احتساب آيه ان الذين يحبون ان تشيع الفاحشه فى الذين آمنوا لهم عذاب اليم .
.....

نتيجه:

آنچه را در اين مقاله آورديم ، با اضافاتى خلاصه مى کنيم .

1 ـ مسئله اعجاز عددى قرآن از سوى رشاد خليفه مطرح شد و پس از وى بسيارى از علاقمندان به قرآن کار وى را ادامه دادند و با گسترش کامپيوتر سرعت بيشترى گرفت .

هرچند رد پاى اين فکر به سيوطى مؤلف کتاب الاتقان فى علوم القرآن برمى گردد.

2 ـ ايـن جـريـان يـک جريان انحرافى و نامبارک بوده و تاکنون هيچ خدمتى به نشرفرهنگ قرآنى نکرده است .

خـود شـخـص رشاد خليفه با طرح مطالب مخربى ازجمله تعيين دقيق زمان برپايى قيامت (سال 1709 هجرى قمرى ) و ادعاى رسالت و نبوت عاقبت خود را به کشتن داد.

3 ـ آمار و ارقام اعلام شده از سوى معتقدان به نظم رياضى قرآن غالبا درست نيست ، يعنى صغراى دعاوى آنها تمام نيست .

4 ـ در شمارش کلمات و حروف ، روش واحد و فرمت ثابتى را رعايت نمى کنند،بلکه در صدد جور کردن نصاب لازمند.

5 ـ بـر فـرض که توازن و تناسبى در تکرار واژه هاى قرآن باشد، اين به تنهايى معجزه بودن قرآن را ثابت نمى کند.زيـرا مـشابه اين امور در کارهاى بشرى وجود دارد.

6 ـ بين نتيجه گيريهاى خاصى که از توازن و تناسب کلمات مى شود و اينگونه توازن و تناسبها، رابطه منطقى وجود ندارد.

بـراى مـثـال اگـر تـعـداد لـفـظ شکر و مشتقات آن باتعداد لفظ قليل و مشتقات آن يکى باشد، نمى توانيم نتيجه بگيريم که : پس افرادشاکر کم هستند.

(هـرچـنـد واقعا کم هستند) يا اگر در 72 آيه ، واژه تفرقه آمده است ،نمى توانيم نتيجه بگيريم که امت پيامبر به 72 فرقه تقسيم مى شوند و آن حديث معروف ، حديثى صحيح است .

ديگر آنکه اين کشفيات بعد از روشن شدن مطلب است ، نه قبل از آن تا مفيد باشد.

ثالثا: پاره اى از اين استنتاجها مبتلا به مغالطه هست و بايد مى باشند."


لينك مقاله كامل

http://www.tabnak.ir/fa/...%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86


حميد مغربي
#5 ارسال شده : 1395/04/26 03:02:18 ب.ظ
Guest

رتبه: Guest

گروه ها: Guests
تاریخ عضویت: 1391/10/20
ارسالها: 798

17 تشکر دریافتی در 16 ارسال
بررسي و جمع بندي مقاله

1ـ قرآن پژوهان زیادی نظم رياضي قرآن را دنبال كرده اند و به نتايج قابل توجهي رسيده اند،‌ هر چند كه برخي از محاسبات آنها خطا بوده و يا با اعمال سليقه و ذوق شخصي همراه بوده است . از سخنان طرفين استفاده مي شود كه نظم رياضي قرآن به صورت موجبه جزئيه مورد پذيرش موافقان و مخالفان اعجاز عددي واقع شده است اما به صورت موجبه كليه ( يعني در همه موارد ادعا شده) مورد قبول نيست.

2ـ مبنا بودن عدد 19 و تعمیم آن در همه موارد و آيات و ارقام قرآني، مخدوش است و قابل استناد نمی باشد ولی در برخی موارد درست و دقیق می باشد.

3ـ نظم رياضي قرآن (در همان موارد كه وجود دارد و مورد پذيرش طرفين است) يك مطلب شگفت انگيز است چرا كه يك فرد اُمّي و درس ناخوانده در طي 23 سال كتابي با نظم خاص رياضي آورده است كه در حالات رواني مختلف مثل جنگ و صلح و در مكان ها و زمان هاي متفاوت آورده شده است. اين مطلب خود بسي شگفت آور و عجيب است. مي توان ادعا كرد كه اين نظم رياضي اعجاز قرآن را نيز ثابت كند.

قرآن كريم تحدّي و مبارزه طلبي كرده است (كه اگر مي توانيد مثل قرآن را بياوريد) تحدّي آن عام است و شامل همه جنبه هاي اعجاز قرآن مي شود و همین نمونه های ذکر شده برای اعجاز عددی آن کافی می باشد.

4ـ برخي از طرفداران اعجاز عددي قرآن از این مطلب براي اثبات تحريف ناپذيري قرآن ياد كرده بودند، زیرا که جا به جائی یک کلمه یا آیه و سوره نظم ریاضی قرآن را بر هم می زند.

5- دلیل عقلی که ممکن است در مورد اعجاز عددی قرآن آورده شود و آن این که خداوندی که در نظام عالم این چنین منظم است که از اتم ها تا کهکشان ها از نظمی عجیب پیروی می کنند چگونه در سخنان خود که معجزه جاودانه است نظمی نداشته باشد.
ادله اثبات ناظم بودن خداوند شامل کتاب الهی و حسابگری، حروف، کلمات، آیات و سور به طریق اولی می شود.


برگرفته از مقاله
اعجاز عددي و نظم رياضي قرآن ،حميد مغربي

اصل مقاله نيز پيوست شده است.
فایلهای الصاق شده :
اعجاز عددی و ریاضی قرآن.docx2.pdf (337kb) تعداد دانلود 169 بار.
پاسخ سریع نمایش بخش پاسخ سریع
کاربرانی که در حال مشاهده انجمن هستند
Guest
عنوان جدید ارسال پاسخ
جهش به انجمن  
شما مجاز به ارسال مطلب در این انجمن می باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این انجمن می باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این انجمن می باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این انجمن نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این انجمن می باشید.

قدرت گرفته از YAF 1.9.6.1 | YAF © 2003-2024, Yet Another Forum.NET
این صفحه در مدت زمان 0.186 ثانیه ایجاد شد.